- -20%

De DT Swiss ARC 1400 DICUT 50 zijn ontworpen om één ding te bereiken - snelheid! De wielen hebben een AERO+ velgprofiel en worden geleverd met DICUT Aero naven. De schijfremversie met 50 mm hoge velgen stelt nieuwe normen op het gebied van aerodynamica en rijgedrag. In nauwe samenwerking met de luchtvaartexperts van SWISS SIDE werden een lagere windgevoeligheid bij zijwind en een verbetering van de algemene aerodynamica van de wielen bereikt. Bij matige zijwind profiteert de rijder van aandrijving door het vaareffect en van een stabiele aerodynamische positie met volledige controle over de fiets. Hoogwaardige DT Swiss Aero spaken en de lichtgewicht 240 DICUT Aero-naven voor een directe aandrijving maken deze wielset compleet.
Veilige betaling
Verzekerde verzending
Retourneren zonder problemen
Door een combinatie van nieuwe en beproefde aero-onderdelen profiteren racefietsers van maximale controle in vele rijsituaties en bij hoge snelheden. Dankzij de AERO+ velg wordt een optimale aerodynamica gegarandeerd door een lagere luchtweerstand, evenals een controleerbaar weggedrag door een lager stuurkoppel. Bovendien kan de randvorm bij zijwind een voorwaarts duwend vaareffect creëren.
De profielen van de velgen zijn speciaal ontwikkeld voor tubeless gebruik. Ze garanderen een perfecte pasvorm en maken het monteren van de band zo eenvoudig mogelijk. Het is echter altijd mogelijk een conventionele combinatie van band en binnenband te gebruiken.
De wielen werden gebouwd met de DT aero comp T-Head spaken - het ideale compromis tussen aerodynamica en sterkte. In een fabricageproces in twee fasen worden de spaken eerst samengeperst (koud smeden) en vervolgens een tweede keer versterkt in het daaropvolgende vlakke smeedproces (blazen).
In vergelijking met de vorige 240 Aero naaf is het silhouet van het naafhuis verkleind en daarmee aerodynamisch verbeterd. Bovendien overtuigt hij door een eenvoudig, gereedschapsloos onderhoud en een uitstekende duurzaamheid.
DT Swiss Hubs staan bekend om het No-Tool-concept. Het concept maakt conversie zonder gereedschap naar alle gangbare assen en vrijloopbakken mogelijk. Alle DT Swiss Ratchet System hubs kunnen worden omgebouwd.
De Ratchet System EXP naven zijn uniek in die zin dat alle tanden van de twee schijven telkens gelijktijdig in elkaar grijpen. Bij palnaven is het inschakelgebied vrij klein. Bij de Ratchet System daarentegen grijpen de volledige vlakken in elkaar, waardoor de puntbelasting veel kleiner is. Het resultaat is de legendarische betrouwbaarheid van Ratchet System naven.
In vergelijking met de oorspronkelijke Ratchet System vermindert de integratie van het tandwiel en de draadring in de EXP System het aantal onderdelen, waardoor het gewicht afneemt en de duurzaamheid toeneemt. Het gebruik van een enkele cilindrische veer maakt een snellere, volledige maaswijdte mogelijk en biedt dus een grotere betrouwbaarheid. De integratie van het lager aan de aandrijfzijde in de draadring vergroot de afstand tussen de lagers, waardoor de stijfheid van de naaf met 15% toeneemt.